Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Hemma från Finland

Kategori: Allmänt

Det är skönt att va hemma. Saknaden efter nära och kära av varit stor. Även om jag nu på kvällen har stressat med att packa upp allt och städa rummet för besök imorgon så har jag äntligen duschat och lagt mig i sängen. Dock tror jag inte att jag kommer kunna somna än även om jag ska upp tidigt och iväg på redovisning och prov imorgon bitti vid 9.
Men ser fram emot efter provet då jag ska möta upp en saknad vän som jag senare imorgon ska på teater med 😀 första gången jag varken går eller får följa med på teater(jag bjuder) så ska bli awsome 😇 Efter långa samtal under veckan som varit så ska det bli mysigt att återigen ses 😇

Min vistelse i Finland var inte så rolig. Bara en jädra massa tjat om killar och män hit och dit! Blä! Så trött på killar och tjatet om dem, så nästa gång de ens nämner det så biter jag näsan av dem tror jag 😯
Men jag och pappa fick häcken klar i alla fall och min farbror med partner var och hälsade på med, men de verkade inte så intresserade av mig även fast vi inte setts på många år... blev lite ledsen av det faktiskt.

Och mitt abonnemang stängdes av idag... men fick som tur ordning på det hela så nu funkar det igen 😀

Glad och lycklig men också lite sorgsen... känns som att livet ibland glider ifrån mig. Trots att mycket nytt har kommit in i mitt liv som gör mig lycklig så finns det vissa delar som gör mig mindre lycklig, känns som att det glider ifrån och jag vet inte hur jag ska göra för att få det tillbaka. Orkar inte kämpa för det inatt. Inatt vill jag bara vara glad och få lite sömn ändå innan skolan. Kommer bli en mysig, lugn men intensiv dag på ett bra sätt 😊

Fika. Farmor tjata om den jädra tårtan. Jag äter inte tårta längre, speciellt inte med choklad och massa sött på och i. Men fick kaffe i gammalt porslin. Snodde min bild från instagram.
Här eldar pappa och jag granriset som jag krattade ihop efter han klippt granhäcken. Fasen vad det rykte, som bilden visar. Men det blev och var värre.
Vackert nere vid kurts strand. Bild från instagram som jag tog. Havet var kallt men glasklart i solen som tittade fram lite när vi kom ner.
Kyrkbyn. Här spenderade jag de flesta nätter så jag kunde skriva klart min artikel(som jag inatt skickade in) och plugga till provet idag. Spenderade många timmar här i telefon och hittade en perfekt vandringsled.
Tog en sväng ner till bryggan där farfar en gång hade sin båt, som inte längre ligger i vattnet för att de är för gamla och inte ser något längre. Åkte med Stig och Kati.
Bara se hur solen strålar genom molnen! Helt underbar bild även om den inte är i bästa kvalitet.
Lycklig på att få komma hem! Dock trött och precis vilat mig.
Höstens vackra färger syntes även i Korpo. Älskar verkligen hösten, och trots förkylning så tog jag mig ut för att se den.

Kommentarer

  • Amanda Jona [SPONTAN] säger:

    Härliga bilder, men tråkigt att Finlandsbesöket inte var så roligt!

    Svar: Tack! :) det hade varit helt okej om det varit några dagar bara istället för en hel vecka :)
    Cecilia Andersson

    2016-09-30 | 04:12:24
    Bloggadress: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här: