Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Att dö

Kategori: Allmänt



Skulle inte detta vara en vacker plats att dö på i solnedgången? Bara lägga sig ner på asfalten och vänta på ögonblicket? 


Eller kanske här? Gå förbi under en mörk natt, musik i öronen på högsta och pam har du kniven i ryggen och varmt blod sipprar ner för din rygg, ner över rumpan för att sedan smeka benen innan du faller ihop. 

Ja . . . Vad ska man göra åt tankar och känslor? Man vill bara lägga sig ner och försvinna. Hur lätt påverkad man kan bli av något som inte ens betyder nåt, något så litet men för stunden känner man sig som världens hemskaste människa som bara gör fel, säger fel och tänker fel - som om man borde veta allt eller ingenting. 
Jag vill bara poffa upp i rök. 


Varför finns jag överhuvudtaget? Varför föddes jag inte som en annan person - en mycket bättre person? Någon med stadig ekonomi, bra hälsa, snygg figur, många vänner, ett grymt bra jobb, bra betyg i skolan, en bra högskoleutbildning och ett eget hus. 

För tillfället vill jag bara försvinna bort till det intet ingen vet hur det ser ut. 

Jag vill inte brista. 

Jag vill inte släppa taget om mitt lugn. 

Men jag vet inte hur länge jag kan hålla det samman. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: