Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Apologize

Kategori: Allmänt



Det är inte lätt att säga förlåt, varken till sig själv eller till andra. Man kan anse att man inget har gjort, att det bara är den andres fel eller att man inte accepterar att man har gjort sig själv nåt. Men fakta är att i en diskussion är det bådas fel, aldrig bara en, det betyder med att båda måste säga förlåt. Men att be sig själv om ursäkt eller förlåtelse är också att lätta på trycket, lindra sin inre smärta. 
Man kan säga saker man inte menar till andra och till sig själv, göra saker, tänka saker. Man vill höra andra säga förlåt till en men man måste kunna ge för att få. 

Det här kortet drog min kompis till mig för några dagar sedan, läskigt vad det kom till verklighet ett tag efteråt. I frn situationen ansåg inte jag att jag hadr gjort någonting fel, fattade inte vad som hänt eller vad jag hade gjort eller sagt. Men jag lärde mig också att man måste lyssna på varandra, prata med varandra och försöka öppna upp sig för att få någonting att funka. Give and take. 

Att faktiskt öppna upp sig och säga förlåt får en att känna sig liten och mindre stolt. Det är till en människas natur att va stolta av sig. Men att ge upp den där stoltheten för ett ögonblick och faktiskt öppna upp sig, det är en konst med. 
Att låta någon få komma in i sitt djupaste är både skrämmande och kanske en aning inträngande/"this is my space" typ, så är det också bra. Jag försöker lära mig att öppna upp mig mer för nära och kära, få in dem mer i mitt liv och låta dem förstå sig på mig med. Men det är under process. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: