Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Självkänsla

Kategori: Allmänt



Självkänsla. Det är någor vi alla behöver, och vissa behöver mindre av det. Man ska ha precis lagom med självkänsla tycker jag. Men där ligger ett annat problem. Jag har ingen alls. 
Jag är inte fin. 
Jag är inte attraktiv. 
Jag är inte bra på något. 
Ingen älskar mig på det sättet jag djupt önskar. 
Jag är inte rolig. 
Inte mycket att hylla för. 

Man önskar att man såg ut på ett visst sätt eller betedde sig på ett annat eller att man var den där personen man först tänker på. Men den bittra sanningen: det är jag inte. Det kommer jag aldrig att  vara. Jag kommer alltid vara personen som man minns för att den aldrig lyckades med något i sitt liv. 



Kommentarer

  • Malin säger:

    Du låter som att livet är över, fast det egentligen precis har börjat... Självkänsla är inte en självklarhet, men det betyder inte att den inte kan komma till, byggas upp, i och med personlig utveckling, självrenovering av ens beteende eller annat... Det är klart att du är fin. Det är klart att du är älskad, och i det avseendet du menar kommer du någon gång att hitta rätt person. Kanske flera personer som är rätt. Kanske flera personer samtidigt, så du får för svåra val. Eller så blir du dumpad av den du tror är rätt. Så hittar du en ny. Folk kommer och går, särskilt i kärleks/dejtinglivet. Däremot kan man hålla hårt i de som inte är så förbaskat ombytliga, vänner eller typ-vänner. Och man blir bombsäker i vissa situationer, och känner sig som fula ankungen i vissa. Man kan vara skitsnygg en kväll, se ut som fan nästa morgon. Vara kung ena dagen, vara världens bottenskrap den andra. Vara skitbra på en sak, suga totalt på en annan... Livet är inte slut, bara för att man känner sig fast i en håla där man "förtjänar att vara", så tappa inte hoppet. Hoppet är så jäkla viktigt ❤️❤️❤️❤️

    Och som änglakorten säger; divine timing! Allt har sin tid 😘❤️❤️

    2014-06-03 | 21:57:16
    Bloggadress: http://malin-regina.blogspot.com

Kommentera inlägget här: