Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Tråkiga Finland

Kategori: Allmänt

Då har man varit i Finland och hälsat på släkten. Inte särskilt kul eller trevligt om jag får säga min åsikt. Det roligaste har varit båten. 

Men i alla fall så allt började i stockholms hamn, vikingline terminalen, då vi väntade på viking grace(en av de sämre båtarna även om den är den nyaste). 





Sen när vi åkte båten fanns det verkligen ingenting jag kunde äta och mackan jag tog till frukost var torr och äcklig. Sen vid middags dags så fanns det ingenting för vegetarianer i café buffén, så då fick jag titta på när pappa o lillen åt o sen fick han bjussa på den stora buffén. Där blev jag proppmätt. 


Skulle smaka på denna mussla, men den såg för äcklig ut på insidan så då fick det vara. 


Desserterna och maten var underbar! Saknar buffén. 

Men när jag blev bjuden på en frozen daqouri av pappa i baren så fick jag plötsligt magont och kunde inte dricka vidare även om den var god, men inte äkta vara bara smakämnen och is. Men tålde inte nåt i den heller, hoppas inte det är jordgubbar för älskar jordgubbar, men kanske bara är någon sort i så fall...


Tog även en tur till min avdelning såklart 😉


Och detta köpte jag på ditvägen. 




Den var äcklig. 




Men tro inte att jag inte köpte sprit, bilderna som jag sparade på bloggen hade försvunnit men de kommer upp inatt/imorgon sen såklart. 



Jag har ett slags örhänge på mig som jag köpte på torget i korpo. Gick även ut till buffalo på lördagen och sov i kyrkbyn. 




Jag tog faktiskt bara två billiga drinkar 😯 känd mig inte påverkad men stannade och dansade från 10/11-03 och dansade men någon random äldre dam som gav mig ett armband för att hon tyckte jag såg så rar och ensam ut. 


Dagen efter, söndagen så åt vi där allihopa. 





Sen måndagen flög förbi, såg en film
Och myste med lillen en stund på kvällen och tisdag idag. Hem. Äntligen hem. Saknar mamma och styvpappa. 

Idag fanns det i alla fall god frukost, god lunch. 


Och har haft tid med lillen och gått runt lite på båten(amorella) och köpt det här:


Barndoms minnen väcktes till liv, jag blev tvungen att ha denna med mig till sörängen 😍


Denna fick jag av pappa(jag valde). 


Köpte ju mozart likören så vill smaka den riktiga varan med 😇





Hittade bästa te burken som jag ska ha med mig till skolan. 







Kanske verkar som att jag är rik, men allt var på rea och outlet 40-60% så fick alla kläder under 50€+likörerna. 


Var ju tvungen att införskaffa en ny kortlek som jag kan ta med mig till skolan. 







Tog en dricka paus med lillen med. 

Nu ligger jag bara i sängen och längtar hem. Snart där. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: