Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Blandade känslor

Kategori: Allmänt



Varit på stan idag med mamma och handlat lite till Sörängen och lite mat. Var mysigt och fikade på gränden och jah drack gottigottig chai latte. Troligtvis en sista innan jag ska iväg. 




Färgade håret med den bruns idag ^^ 




Allt under 200kr 😄


Jag har dock blandade känslor om att bara åka iväg i ett år och knappt vara hemma någonting. Vara hemma från lillebror, mamma och styvfar. Min far träffar jag knappt ändå. Det kommet bli svårt att lämna hemma, jag är så hemmakär och det känns som att det är så mycket som kommer ändras, även om jag vill åka iväg och komma hemifrån. Saknaden kommer bli stor och visst, jag har väl ångest inför lånet med, men så sett är det gött att ha bidrag med så att det inte blir alltför myckey lån. Jag är rädd för att jag kommer använda de lånepengarna till sånt jag inte borde. Det är tungt. Men det kommer gå. Min dröm har blivit uppfylld och jag är så lycklig, även om jag vet att det finns något mer som skulle göra mig lyckligare, som alltid har varit min hemlighet i flera flera år. 


Men ny fortsätta med detta broderi 😇 och se harry potter och halvblodsprinsen. 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Mysigt 😇

    Du det är inte domedagen vi står inför, det kommer säkert bli skitkul om man försöker inleda varje dag med ett leende oavsett hur man känner sig inför hemlängtan 😊❤️

    Och jag tror inte att du ska hänga upp dig på pengarna. Jag tänkte lägga upp en utförlig budget o spara undan resten till långtidssparande och till nöjen. Får man mycket över kan man ju ta färre veckor sen ❤️ Det är inget kul att oroa sig över pengar så då är det bättre att du avsätter belopp och bestämmer dig för hur avvikelser ska hanteras och hur du gör om du står inför ett undantag som en skolgrej eller nåt akutare inköp 😊❤️

    Svar: Jag vet xD

    Men det är inte mina pengar o lånar inte till för att ha roligt xD så mycket som möjligt av det jag får över ska jag lägga undan till att betala tillbaka med xD ❤️ men bara rädd för att jag typ ska skaffa en dyrare tatuering för pengarna typ xD
    CeciliaAndersson

    2014-07-13 | 01:52:55
    Bloggadress: http://catch-my-breath-again.blogspot.com
  • Malin säger:

    Haha så kan man ju se det om man vill men blir nog en jäkla jobbig anspänning xD men visst sparar man undan så pass att man kan ha till att betala tillbaka är det ju skitbra 😋❤️
    Haha det är väl ingenting man råkar göra för pengar som inte är " sina egna" 😉

    Svar: Haha men jag anser att lånade pengar inte är ens egna o man gör inte vad som för dem xD
    Sen när man väl ska betala tillbaka så kommer det kännas mycket bättra att kunna betala tillbaka så mycket som möjligt direkt än att få massa onödiga räntor och kronofogden med tanke på att csn inte varnar innan man hamnar där xD ❤️
    CeciliaAndersson

    2014-07-13 | 02:45:37
    Bloggadress: http://catch-my-breath-again.blogspot.com
  • Malin säger:

    Kanske får sänka lånet då xD för 6 månader efter man slutar plugga så får man börja betala tillbaka o om du ska betala tillbaka så mycket direkt menar jag xD

    Kronofogden slipper man ju om man betalar iaf så dem måste man ju inte få efter sig xD ❤️

    Svar: Det kanske jag ska, får ju se vad som går åt eller ej xD men skit samma xD det är individuellt vad man gör med pengarna xD Och hur man ser på saken.

    Jo, men sa bara att de säger inte till när man hamnar där Och man måste ringa o prata med dem för annars så betalar man bara räntor hela tiden ist för att betala av lånet.
    CeciliaAndersson

    2014-07-13 | 03:02:25
    Bloggadress: http://catch-my-breath-again.blogspot.com
  • Malin säger:

    Ja bara menar att det är en enorm stressfaktor om man oroar sig för det hela tiden, av välvilja ❤️

    Svar: Jag är alltid stressad när det gäller pengar.
    CeciliaAndersson

    2014-07-13 | 14:37:21
    Bloggadress: http://catch-my-breath-again.blogspot.com

Kommentera inlägget här: