Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Deprimerad

Kategori: Allmänt

Känner mig jävligt nere idag, känns som att jag håller på att förlora allt. Jag vill bara sjunka ner genom jorden och försvinna och aldrig mer komma tillbaka. Oälskad, glömd. 
Ingen skulle komma ihåg mig särskilt länge eller kanske inte alls. Men tyvärr är det inte så lätt. 

Jag går på en smal väg med höga mörka träd på mina båda sidor vard grenar sträcker sig efter mig. 
Mörkret är tätt omkring mig och jag ser knappt ingrnting och sjunker längre och längre ner i djupet. 
Inga händer sträcker sig för att hjälpa mig upp utan bara låter mig falla. 
Ingenstans att ta vägen och orden bortblåsta ur min mun - hör ingen vad jag säger. 
Desperat med utsträckta händer,
når jag ingen avsats.
Mörkret blir tätare och jag tappar hoppet om ett glatt liv med familj och lycka och ett yrke. 
Mina drömmar säger hejdå. 
Mina glada minnen säger hejdå. 
Min ork säger hejdå. 



Kommentarer

  • Malin säger:

    Mörkret kan verka övervägande nu men ljuset väntar alltid runt hörnet. Även om det finns en del hinder på vägen dit så är det inte värt att stå kvar och omges av mörker för att undslippa dem. <3

    Och som Dumbledore sa: "Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

    Svar: Jo kanske, men ibland känns det inte så, även om man vill. Vissa hinder är för stora att ta sig över själv <3
    författaren

    2013-10-26 | 21:46:17
    Bloggadress: http://malin-regina.blogspot.com
  • Malin säger:

    Kanske.. Men ibland behöver man bara lite tid för att ta sig över hindren, tid som är smärtsam men som gör att man kan bli starkare och få det bättre på ett längre perspektiv... <3

    Svar: Kanske, vet inte... Känns inte så... <3
    författaren

    2013-10-26 | 21:56:16
    Bloggadress: http://malin-regina.blogspot.com
  • Malin säger:

    Nej, inte nu... Och förmodligen tar det flera år innan man kan uppskatta strider och kamper man har utstått förr <3

    Svar: Nje...det räcker med dem jag haft i mitt liv <3
    författaren

    2013-10-26 | 23:23:40
    Bloggadress: http://malin-regina.blogspot.com

Kommentera inlägget här: