Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Snart slut...

Kategori: Allmänt

Skolan.. Vart kommer den vara sen när jag har slutat? Alla människor?Skolan kommer vara borta samt alla människor i den. Vänner man inte hade. Det kommer bli tomt efter studenten, men också en lättnad som jag inte känt på länge. Lättnaden över att inte behöva bry mig om att passa tider på skolan. Utan ett sommarlov efter det! Det var längesedan och välbehövt. Jag kommer inte gråta på studenten. Jag kommer inte sakna människorna där förutom några lärare som hjälpt mig så himla mycket med skolan så att jag kunnat dra mig vidare. När jag går därifrån så går jag därifrån som en ny människa som inte har funnits i den skolan. Det är ett liv bakom mig och kommer alltid vara. Jag kommer inte titta tillbaka och sakna den tiden utan jag kommer titta tillbaka och säga att jag tog igenom mitt ett helvete och är glad över att gått därifrån.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: