Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Memories

Kategori: Allmänt

 
 
Minnen har vi för att vi inte ska glömma det som en gång varit oss kärt eller för att glömma hur den, det, var. Jag har minnen med. Jag minns allt som har hänt med mig, som andra gjort mig. Jag minns också mina älskade djur som inte längre finns idag. Det är inte många som förstår känslan av att förlora ett djur som stått dig väldigt nära. Men jag säger bara: tänk dig att du förlorar en familjemedlem. Samma känsla. Samma sorg. Samma plats i hjärtat.
 
På bilden har vi min älskade bebis, Gosan. Jag har tagit hand om henne i ca 11 år. Hennes mamma Skrynklan som inte längre finns idag, födde dels Gosan och tre andra kattungar under min säng när jag var liten och bodde på landet. Sen dess har Gosan varit min katt. Min sängkisse. Min bebis. När jag förlorade henne, var jag inte ens hemma. Jag visste inte om att hon inte fanns längre. När jag fick höra det av en närastående, så blev jag först chockad. Sen kom tårarna. Det var nu en väcka sedan, men jag sörjer henne fortfarande stort. Hennes död fick mig att må sämre. Bli mer deprimerad. Hon var skälet till att jag klarade av att va hemma. Hennes kurr och mjuka päls var alltid lika tröstande och värmande när jag var nere och ensam hemma. Hon visste vad jag kände, vi var ett. Jag visste vad hon ville och tvärtom.
 
Livet utan henne kommer alltid att vara tomt, men såret i mitt hjärta hoppas kunna bli läkt. Saknaden efter henne är svårhanterlig. De som varit med om sorg och hjärteskärande händelser, de vet vad jag menar och vet hur jag känner.
 
Rest in Peace Gosan <3

Kommentarer

  • Malin säger:

    Förstår den där känslan, förlorat så många katter i mina dagar och har spillt enormt många tårar för dem och Nappe också. De är verkligen familj.

    Förstår att det blir enormt mycket mer tomt hos dig som inte har några andra djur att mysa med heller.. Och jag kommer att sakna dessa bebisar så det gör ont också. Vila i frid underbara kissar <3

    Svar: ja att förlora djur som står nära gör ont. Känns som att förlora sin familj. Alltid lika svårt.
    Vi får ta varandra i hand o hoppas alla förlorade djur får det bra i djurhimlen och att de får det bra med varandra där. <3
    författaren

    2013-05-19 | 20:11:39
  • Malin säger:

    Ja usch, det svider så mycket och för så lång tid, men man lär sig ju så småningom att leva med det även om minnena och värken alltid finns kvar. Ja det får vi verkligen göra <3

    Svar: Ja, man blir att känna sig så ensam. och saknaden finns alltid kvar. <3
    författaren

    2013-05-19 | 20:20:34

Kommentera inlägget här: