Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Friends

Kategori: Allmänt

 
 
Många har vänner, ibland alldeles för många vänner. Vem är ens riktiga vänner? Vilka kan man lita på? Det märker man till slut. Vilka man kanske varit kompis med från barndomen, men som sedan visar sin sanna sida och den är inte bra. Att de går bakom ryggen på dig, inte finns för dig när du behöver dem då du alltid ställt upp till dem genom att lyssnat när de behövt hjälp, ställt upp och varit där. Då blir man ganska ledsen när de inte visar den respekten tillbaka.
Man får reda på vilka vänner man har. Jag har märkt att jag har bara två som finns där för mig, och de står mig mycket nära. Och jag älskar dem.
Men man blir ändå att undra vart alla andra tog vägen... Det gör ont att förlora vänner, gör ont när de inte visar att de bryr sig om dig eller slutar höra av sig. Man saknar ibland den gamla goda tiden då man var blåögd och inte brydde sig. Men när man väl börjar bry sig om sig själv och försöker gå ifrån depression tillbaka till ett bättre liv så är det inte alltid så jäkla(ja, jag svor förlåt)enkelt. Speciellt inte när folk inte fattar att man behöver all den hjälp man kan få även om det är det allra minsta som räknas.
 
De sanna vännerna är de du kan bråka med, bli sams med, umgås med och prata med allt om utan att de kränker eller pekar ut dig för något utan att de accepterar och älskar dig för den du är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: