Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Dreams

Kategori: Allmänt

 
 
Drömmar... Vad har vi dem till egentligen? En bra dröm som kan förvandlas till nåt dåligt. En dröm som kanske aldrig går i uppfyllelse. Måste man kämpa för att vi ska uppnå våra drömmar? Jag vet att man måste kämpa. Kämpa för att inte gå under helt och hållet. Kämpa för att leva. Utan drömmar och mål i livet så kan vi inte leva. Varför ska man leva om man inte har nåt att kämpa för.
 
Jag vet vad jag har för drömmar och mål i livet. Jag vill leva ett lyckligt liv med min älskling. Jag drömmer om att få ha många söta barn. Ett hur på landet och många djur. Och den dröm jag kämpat för hela mitt liv, är att bli en författare. Jag har blivit nekad publicering, men jag tänker inte ta ett nej till, utan jag ska komma ut med en bok. Det är mina drömmar och mål.
 
Men tyvärr kan inte alla drömmar bli sanna. En ring på fingret, det kanske är en dröm som aldrig lär bli sann, man kan aldrig veta. Jag tror och känner på mig att många vet hur det känns att få drömmare krossade och uppfyllda. Tjejen som tog den du var stört kär i, eller killen som tog tjejen du älskade från dig. Många vet hur det känns att bli sårad, och när man blir sårad så är det någonting inom en som går sönder och det är en dröm eller ett mål man haft.
 
Kommer du ihåg hur du kände dig svartsjuk för att alla hade nåt du inte hade, och du ville så gärna ha det också - men inte kunde få. Men när du har allt, pojkvän eller flickvän, eller nåt som de inte har, minns du då hur avundsjuka de var på dig. Hur de undvek dig i skolan eller utanför skolan och medan du var lycklig och glad så var de helt annorlunda.
 
Drömmar är till för att vi ska kämpa oss vidare. Skall ha någonting vi kan sträva mot. Vi strävar mot mål i livet. Och dessa drömmar och mål ska man inte stressa mot utan kämpa och låta det ta sin tid.
 
Dream on, never stop dreaming and keep on living
 
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Man kommer alltid att sakna något som man inte har, får man något som man velat ha ha så vill man ha något annat istället. Man blir aldrig nöjd på det viset, känner sig aldrig fullständig
    <3

    Svar: så brukar det va. man önskar alltid nåt och så får man det och vill ha mer och mer. och det man inte fått strävar man fortfarande mot <3
    författaren

    2013-05-19 | 19:35:54

Kommentera inlägget här: