Cecilia.Andersson

Här skriver jag om mina känslor och tankar och vad som händer i livet. Positivt som negativt.

Water Nail Design!!

Kategori: Allmänt

Testade på något nytt idag!
När jag var i Stockholm så tittade jag på youtube klipp om nageldesignes och blev väldigt inspirerad för att testa om jag skulle kunna lära mig att göra det med :) Var kanske roligt att göra faktiskt! Så nu tänker jag ge er mitt första resultat och instruktionerna om att göra det!
1. Plocka fram ett gäng tops, tandpetare, en liten skål med vatten och tejp, nagellacksborttagare och ett gäng häftiga nagellack som DU tycker om och fantasi
2. tejpa runt din nagel så du slipper ta bort så mycket färg runtom(*gör en åt gången annars blire inte bra*)
3. droppa ner färg efter färg i skålen så att det flyter ut och bildar cirklar.
4. tandpetaren anv. du för att antingen dra ut el in från/till mitten
5. doppa din nagel o vänta i några sek.
6. fånga upp resterande färg m en tops
7. ta upp din nagel o woila! ta bort tejpen o färgen runtom.
 
Jag använde lösnaglar så färgen torkar snabbare och då hade jag ett vitt lack som base coat innan o top coat efteråt!
 
 

Skriv gärna vilka eller vilken ni tyckte var bäst!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Gillade de lila men såg jag den rosa o den var också ashäftig xD alla är skitsnygga;)

    2013-08-11 | 16:04:12

Kommentera inlägget här: